uElite Design

          Ви увійшли як Гість | Група "Гости", Вітаю Вас Гість | RSS
           Головна | Каталог статей | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Меню сайту

Категорії розділу
Нове життя [23]
Різне [268]
Проповідь [81]

Міні-чат
200

Наше опитування
Чи подобається Вам наш новий дизайн?
Всього відповідей: 88

На допомогу адміну
Система Orphus

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » НОВЕ ЖИТТЯ З БІБЛІЄЮ » Різне

Брати Ісуса Христа, хто вони?

Якщо розуміти це питання духовно, то за словами Самого Христа усі виконавці волі Отця Небесного є Його братами: „Всі ви — брати" (Матв. 23:8). Але в багатьох місцях Євангелій говориться про „братів (та сестер) Господніх " в буквальному значенні цього слова. Якщо більш точно, то таких місць є десять: Матв. 12:46; 13:55; Марка 3:31; 6:3; Луки 8:19; Івана 2:12; 7:3,5; Дії 1:14; 1Кор. 9:5; Гал.1:19.

Погляди отців церкви
Серед богословів по сьогоднішній день немає одностайної думки про те, хто вони — ці «брати і сестри» стосовно до Ісуса. «На думку Гельвідія (380 p.), — це рідні брати й сестри, молодші і діти Марії та Йосипа; на думку Епіфанія (382 p.), — діти Йосипа від його першого шлюбу; Єронім (383 р.) говорить, що це двоюрідні брати та сестри, діти Маріїної сестри, дружини Клеопи Алфея» (Радостная весть, Новый Завет, с. 41).

Погляди сучасник богословів
Сучасні богослови різних християнських конфесій так і поділилися на три групи відповідно до цих трьох різних поглядів.

Погляд І: Це наступні діти Йосипа та Марії
Одні вважають, що це були рідні брати і сестри Ісуса, як наступні після Нього діти Марії та Иосифа. Які підстави такого погляду висуваються ними?

— Ісус названий «первістком» (Луки 2:7). Він перший серед інших дітей цього подружжя, і це цілком імовірно, — стверджують вони, — адже написано: «І не спізнав її, аж поки вона народила Сина свого первородженого, і назвав Його ім'ям Ісус» (Матв. 1:25).

— У пророчому 69 Псалмі, де багато йдеться про страждання Ісуса на Голгофі, говориться і про невизнання рідними братами Його месіанського служіння: «Для братів своїх став я відчужений, і чужий для синів своєї матері»(Псал. 69:9).

— Де тільки в Євангеліях згадуються брати і сестри Ісуса, вони представлені в тісному зв'язку з Ісусом та Його матір'ю, що свідчить про те, що це була одна сім'я, про яку піклувалася Марія.

— Ця сім'я була добре відома в Назареті, тому коли Ісус повернувся туди й проповідував, народ говорив: «Хіба Він не тесля, не син Марії та не бpaт Якова, Йосії, Юди і Симона? І чи не Його сестри серед нас?» (Марка 6:3)

Погляд ІІ: Це двоюрідні брати та сестри Ісуса
Деякі богослови стверджують, що це були двоюрідні брати та сестри Ісуса, — діти Марії Клеопової (дружини Клеопи, званого Алфеєм. Івана 19:25), рідної сестри матері Ісуса.

«На думку деяких, це діти рідної сестри Мари, дружини Клеопи / Алфея; таким чином це були двоюрідні брати і сестри Господа Ісуса» (Біблійна енциклопедія, с.98).

Погляд ІІІ:Це діти Йосипа від першого шлюбу
Треті дотримуються думки, що брати і сестри Ісуса — це діти Йосипа від першого шлюбу. Церковний переказ говорить, що «брати і сестри Ісуса — це діти Йосипа Обручника від першого його шлюбу» (Біблійна енциклопедія, с.98).

Подібного погляду дотримується Церква АСД тобто брати і сестри Ісуса — це діти Йосипа від першого його шлюбу; інших дітей, окрім Ісуса, у Марії не було. Які ж підстави для такого твердження?

Біблійні аргументи на захист погляду ІІІ
1) У Євангелії Марія скрізь згадується як «мати Ісуса», а не як матір усіх Його братів і сестер.

— А як тоді зрозуміти слова пророчого Псалма 69:9: «Для братів своїх став я відчужений, і чужий для синів своєї матері?» — спитає хтось.

У даному Псалмі є декілька пророчих висловів, що пізніше здійснилися в житті Христа або безпосередньо були повторені Ним. Наприклад: «Бо ревність до дому Твого з'їдає мене» (Псал. 69:10). «Згадали Його учні, що написано: Ревність до Твого дому з'їдає Мене!» (Івана 2:17)! «І постом я виплакав душу свою» (Псал. 69:11). «І Він, постивши сорок днів та сорок ночей» (Матв. 4:2). «І жовчі поклали у мій хліб потішення, а в спразі моїй оцтом мене напували» (Псал. 69:22). «Дали Йому випити вина, змішаного з жовчю... І зараз же один із них, підбігши, взяв губку, наповнив її оцтом, настромив на очеретину і дав Йому пити» (Матв. 27:34,48).

Однак не всі слова даного Псалма стосуються Христа і Його життя. Як, наприклад сприймати наступні вирази Псалму: «Боже, Ти знаєш глупоту мою, а гріхи мої перед Тобою не сховані» (Псал. 69:6).

Псалом 69 належить Давидові, і в шостому тексті він змальовує ставлення до нього його рідних братів. Яким було це ставлення?

„І почув Еліав, його найстарший брат, як він розпитував у людей про війну. І запалився його гнів на Давида, і він сказав: «Чого то зійшов ти? І на кого ти позоставив трохи тієї отари в пустині? Я знаю зарозумілість твою та порожнечу твого серця»... (1Сам.17:28).

Зауважте, це слова старшого брата, який зовсім недавно був свідком помазання Давида пророком Самуїлом на царя в Ізраїлі!

Тому знаходити в даному Псалмі прообрази, які вказують на Христа, потрібно вибірково, інакше ми прийдемо до серйозних протиріч.

2) Ісус названий «Первісток» (Луки 2:7), мовою оригіналу «прототокос». Але дуже часто Святе Письмо цим словом називає не першу дитину, не первістка, а особливу дитину. Це скоріше титул, а не стан. Наприклад: Бог назвав Давида первістком, хоч він був останнім сином Єсея (Псал.89:28, 29). Дивіться також Бут. 25:25, 26; 41:50-52; Вихід 4:22; Єрем. 31:9. В усіх перелічених випадках біологічна підстава первістка не мала жодного значення. До уваги бралися лише особливі якості і гідність особи, названої первістком.

3) Брати і сестри не могли бути двоюрідними Ісусу з тієї причини, що цих братів і сестер ми постійно зустрічаємо разом із Марією, матір'ю Ісуса, а не Марією, дружиною Клеопи / Алфея.

4) Той факт, що Ісус під час розп'яття довірив піклування про Свою матір Своєму учневі Івану (Івана 19:26,27), свідчить, що «брати» не були рідними дітьми Марії, які мали б священний обов'язок піклуватися про свою матір. В єврейській культурі таке поводження просто недопустиме!

5) Нешанобливе ставлення братів до Ісуса демонструє той факт, що вони були старшими за Нього. Вони часто вказували Йому, як Він має поводитися: «І сказали кусові Його брати: Вийди звідси й піди до Юдеї, щоб і Твої учні побачили діла, які Ти робиш. Бо ніхто такого не робить таємно, але сам шукає, як стати відомим. Якщо робиш таке, то вияви Себе світові!» (Івана 7:3,4).

Часто брати намагалися втрутитись в Його діяльність: «Коли Його рідні почули, то вийшли, щобзабрати Його, бо казали, що Він не при собі» (Марка 3:21). Відповідно до традицій Сходу таке ставлення молодших братів до старшого брата, а тим більше до першородного, недопустиме. Таку поведінку могли дозволити собі лише старші брати стосовно молодшого .

б) Еллен Уайт — один з найкращих коментаторів Святого Письма дає наступні зауваження з даної проблеми:

«Його названі брати, сини Йосипа, були на боці рабинів».

«Усе це не подобалося братам. Вони, як старші за віком, вважали, що Ісус мав би коритися їм».

«Сини і дочки Йосипа... намагалися змусити Ісуса поводитися за нормами їхньої поведінки» (Христос — надія світу, 86,87,90).

Ставлення найближчої родини до Ісуса
Із сумом можна відзначити негативне ставлення найближчої рідні до Ісуса. «Особливо боляче Йому було бачити це протистояння у Своїй домівці... Брати часто бачили Ісуса засмученим, але замість того, щоб потішити, вони тільки ранили Його серце своїми діями та словами. Усе це було мукою для чутливого серця Христа. Його спонукання були неправильно витлумачені; Його місія залишалася для них незрозумілою» (там же, 326).

Тому Ісус із болем у серці сказав: «Пророк не буває без пошани, — хіба тільки на своїй батьківщині та в своєму домі» (Матв. 13:57).

Навернення братів Ісуса
Хоч спочатку брати й не вірили в Ісуса, як у Месію, однак невдовзі їхні погляди, змінилися! Вони повірили в Нього й були зараховані до Його послідовників. Ось яке свідчення дає Святе Письмо: «Усі вони з жінками, з Марією, матір'ю Ісуса, та Його братами перебували однодумно в молитві і благанні» (Дії 1:14).

Апостол Павло двічі згадує «братів Господніх». У 1Кор. 9:5 він говорить, що і для нього було б непогано мати дружину, котра супроводжувала б його в подорожах, як апостолів, братів Господніх та Кифу. У Посланні до галатів 1:19 Павло змальовує особисту зустріч із Петром та Яковом, «братом Господнім».

У декількох місцях книги Дії апостолів Яків зображується як впливовий і всіма шанований керівник Єрусалимської церкви (15:13-21; 21:18). Саме він головував на Єрусалимському соборі. До Якова особисто приходив Павло і розповідав про своє служіння та численні навернення язичників.

Переважна більшість богословів різних конфесій вважають саме цього Якова автором однойменного послання, хоч він називає себе не інакше як «раб Господа Ісуса Христа» (Якова 1:1).

Автор Послання апостола Юди представляє себе як «брат Якова» (Юди 1:1). Отож, автор цього послання - також брат Господа, котрий згадується в Євангеліях (Матв. 13:55; Марка 6:3).

Духовні уроки
Бажанням автора даної статті є не лише надати інформацію для нашого розуму, а й дати духовне підкріплення. Якщо вас, шановний читачу, не розуміють у власному домі, пам'ятайте: Христа також не розуміли. Тому Він розуміє ваше становище співчуває вам і готовий допомогти.

А якщо ваша родина далека від Бога, від релігії,, не все ще втрачено.

Ваша ревна молитва та доброчинне життя сприятимуть її наверненню.

Підготував Богдан Стасюк
Категорія: Різне | Додав: shepetivka-sda (17.08.2010)
Переглядів: 2651 | Рейтинг: 5.0/1 |
Олег Буркацкий - Жизнь лишь в Тебе

Поддержка сайта
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Статус
Понеділок
03.02.2025
06:47

[ Керування профілем ]

Пошук

7 випадкових








Церква живе надією

Приєднуйся

Джерело LightRay Маранафа: Библия, словарь, каталог сайтов, форум, чат и многое другое. ЧИСТЫЙ ИНТЕРНЕТ - logoSlovo.RU Рейтинг@Mail.ru
Офіційний сайт ШЕПЕТІВКА-АСД © Jesus beside of you 2009-2014